آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

در سفر به هند حتما اين غذاها را امتحان كنيد!

چه به هند سفر كرده باشيد يا نه، قطعا مي دانيد كه غذاهاي هندي به تندي و طعم خوبشان شهرت دارند. كشور هند بسيار پهناور است و در سرتاسر آن و در هر منطقه اي غذاهاي خوشمزه اي را مي توانيد امتحان كنيد، اما برخي غذاهاي هستند كه در سراسر كشور هند از محبوبيت خاصي برخوردارند به طوري كه بسياري از گردشگران نيز در سفر به تور هند امتحان اين غذاها را از دست نمي دهند. در ادامه مطلب با آژانس مسافرتي آرزوي آسمان آبي همراه باشيد تا تعدادي از اين غذاها بينظير و لذيذ را به شما معرفي كنيم.

چيكن تندوري | Tandoori Chicken

يكي از غذاهاي معروف هندوستان، چيكن تندوري است كه با مرغ تهيه مي شود و بسيار پرطرفدار است. اين غذا را مي توانيد در سراسر هندوستان در رستوران ها نوش جان كنيد اما شكل اصيل آن را تنها در شهرهاي شمالي مانند دهلي مي توانيد امتحان كنيد. اين غذا كه به شكل سنتي در تنورهاي هيزمي پخته مي شود به همين دليل نام تندوري را به خود گرفته كه در زبان هندي همان معني تنور را مي دهد. براي تهيه اين غذا، تكه هاي مرغ را با ماست و ادويه هايي مثل فلفل سياه، فلفل چيلي كشميري، فلفل چيلي و ماسالا مزه دارد مي كنند و سپس آن را در تنور و يا فر كباب مي كنند به طوري كه كامل برشته شود. هندي ها اين غذا را در كنار برنج و يا نان برشته سرو مي كنند.

روگان جوش | Rogan Josh

روگان جوش كه با گوشت بره تهيه مي شود متعلق به نواحي كشمير هندوستان است. روگان جوش كه در لغت به معناي بره قرمز است، نام خود را از رنگ قرمزي كه از فلفل چيلي قرمز كشميري گرفته است، دارد. اين غذا با خامه سرو مي شود كه تندي فلفل آن را ملايم مي كند و طعمي فوق العاده به آن مي دهد. روگان جوش را كه همراه با برنج ساده و يا نان نوش جان مي كنند ادويه هايي همچون زيره سبز، هل، زردچوبه را دارد.

داهي وادا | Dahi Vada

داهي وادا كه در وعده هاي غذايي در كنار ديگر غذاها سرو مي شود، در ميان مردم هندوستان به عنوان يك ميان وعده خوشمزه نيز استفاده مي شود. مواد اصلي براي تهيه اين ميان وعده خوشمزه، عدس خرد شده به همراه ماست است. پيشنهاد مي كنيم در سفر خود بهتور هند حتماً طعم لذيذ اين غذا را بچشيد و از آن لذت ببريد.

چيكن تيكه ماسالا | Chicken Tikka Masala

يكي ديگر از غذاهاي معروف هند كه به شما پيشنهاد مي كنيم تا در سفر به هندوستان حتما آن را امتحان كنيد، چيكن تيكه ماسالا است كه ماده اصلي آن مرغ است. براي تهيه اين غذاي كرمي و پرطرفدار پوره گوجه فرنگي را با ادويه هاي مختلفي مانند فلفل چيلي، سير و زنجبيل تركيب مي كنند و تكه هاي مرغ را داخل آن قرار مي دهند و سپس آن را مي پزند. نكته بسيار مهم در طبخ غذاهاي هندي كه آنها را به محبوبترين غذاها در ميان توريست ها كرده، استفاده به اندازه و صحيح از ادويه هاي خوش عطر و بوي هندي است.

پالك پنير | Palak Paneer

پالك پنير نوعي غذاي هندي است كه با استفاده از اسفناج و پنير تهيه مي شود. بافت و طعم پنيرهاي هندي با پنيرهايي كه ما استفاده مي كنيم متفاوت است و به همين دليل است كه مي توان از آنها در پخت غذا نيز استفاده كرد. اگر در سفر به هند دلتان غذايي بدون گوشت خواست مي توانيد پالك پنير را امتحان كنيد. هندي ها كه اين غذا را به همراه نان سرو مي كنند در تهيه آن از ادويه هاي هندي خوش عطر نيز استفاده مي كنند.

برياني | Biryani

يكي ديگر از محبوبترين غذاهاي هندي، برياني است كه از تركيب برنج با ادويه و گوشت گوسفند و يا مرغ تهيه مي شود. برياني كه بيشتر در منطقه حيدر آباد هند تهيه مي شود مي تواند براي ما ايراني ها كه جايگاه خاصي براي برنج در رژيم غذايي خود داريم، مناسب باشد.

چوله | Chole

چوله، غذايي گياهي است كه ماده اصلي آن نخود است و يكي از خوشمزه ترين غذاهاي هندوستان بشمار مي رود. چوله كه متعلق به شمال هند است محبوبيتي جهاني دارد و براي تهيه آن نخود، پياز، گوجه و سير و سس زنجبيل را تركيب مي كنند و يكي از خوشمزه و معروفترين غذاهاي هند را تهيه مي كنند.

كوفته مالايي | Malai Kofta

كوفته مالايي كه از تركيب سبزيجات ميان سسي ضخيم تهيه مي شود، از ديگر غذاهاي معروف هند است كه در كنار نان و يا برنج جيرا سرو مي شود. كوفته مالايي از تركيب سيب زميني، نخود فرنگي، ذرت شيرين، هويج و لوبيا تهيه مي شود و از تكه هاي پنير بر روي سبزيجات نيز در آن استفاده مي شود. اين غذا كه بدون گوشت تهيه مي شود مي تواند براي گياهخواران نيز مناسب باشد. كوفته مالايي را در رستوران هاي هند و فروشگاه هاي غذاي طبيعي مي توانيد به راحتي پيدا كنيد.

مرغ كره اي | Butter Chicken

مرغ كره اي يكي ديگر از غذاهاي هندي است كه در بسياري از كشورهاي ديگر هم طبخ مي شود. در رستوران هاي هندي سراسر دنيا اين غذا يكي از پرطرفدار ترين ها است كه اغلب با عدس سياه، نان و سالاد سبز سرو مي شود و بسيار لذيذ است. ماده اصلي آن كاري است و براي تهيه آن از روغن زيتون، سير، پياز، زنجبيل، كره و پوره گوجه فرنگي نيز استفاده مي شود. در روش سنتي، مرغ كره اي را در تنور هيزمي تهيه مي كردند اما امروزه به صورت كبابي، گريل و سرخ شده نيز سرو مي كنند.

سمبوسه | Samosa

سمبوسه معروفترين غذاي هندي در ميان ما ايراني ها است كه در رستوران هاي خياباني به عنوان ميان وعده سرو مي شود. در هند سيب زميني، نخود فرنگي، پياز، نعنا و چاشني گوجه فرنگي داخل نان قرار مي دهند و آن را به شكل مثلث تا كرده و سرخ مي كنند. سمبوسه را مي توان يكي از قديمي ترين صبحانه هاي هندي معرفي كرد كه البته امروزه شهرتي جهاني دارد.

 


برچسب: هند، تور هند، تور لحظه آخري هند، جاذبه هاي گردشگري هند، بهترين غذاهاي هند،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۵۹:۴۶ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی