آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

شهري در روسيه كه از آن زنده بيرون نخواهيد آمد

از شهر مردگان زنده بيرون نخواهيد آمد

شهر مردگان نام روستاي فوق العاده عجيبي است كه در روسيه قرار دارد. روستايي كه در روسيه قرار دارد كه به شهر مردگان معروف است روستاي دارگاواس است و از جمله مكان هاي عجيب و غريب در روسيه است كه به شهر مردگان معروف است. روستاي دارگاواس گورستاني پر از قبرها و سردابه هاست كه بين 5 رشته كوه قرار دارد. قديمي ترين سردابه اي كه در اين گورستان قرار دارد به قرن 16 ميلادي بازميگردد كه پس از قرن 16 اين منطقه به دليل شيوع طاعون خالي از سكنه شد. مردمان قديم بر اين باور بودند كه اگر به اين قبرستان بروند ديگر از آن بيرون نخواهند آمد. روستاي دارگاواس روسيه واقع در جنوب روسيه است. اين روستا در حاشيه پرشيب دره ها، مشرف به رودخانه ي فياگدون و مابين دره اي عميق به امتداد 17 كيلومتر قرار دارد. گورستان دارگاواس را زماني كه از دور مشاهده مي كنيد به بقاياي روستاهاي قرون وسطايي شباهت دارد، اما از نزديك مي بينيد كه هيچ موجود زنده اي در ان زندگي نمي كند به اين دليل كه ساكنان آن محدوده در گذشته مردگان خود را در آنجا دفن مي كردند و در اين محدوده فقط اسكلت انسان وجود دارد.

معماري به كار رفته در سردابه هاي دارگاواس

ساختمان هاي روستاي دارگاواس سفيد رنگ است كه همگي نزديك به هم قرار گرفته اند، در اين روستا چيزي حدود صد ساختمان به شكل مجسمه به صورت منظم قرار دارند. در قسمت عقب اين ساختمان ها برجي قرار دارد كه بر اثر مرور زمان ويران شده و گفته مي شود به عنوان مكاني براي استراحت ارواح قرار دارد. سردابه هاي موجود در اين گورستان داراي سقف هاي منحني و به شكل كلبه است. درون اين سردابه ها پله هايي قرار دارد و در قسمت بالاي آنها گنبد شكل است.
سردابه هاي بزرگي كه در اين روستا قرار دارند بين 2 تا 4 پله قرار دارد و سردابه هاي كوچك تر در يك طبقه ساخته شده اند. داخل سردابه هاي بزرگ اين روستا طاق هاي هرمي شكلي قرار دارد كه سقف را نگه مي دارد. اما سردابه هاي كوچك تر طاق هاي به شكل بشكه دارند. طاق هاي مخروطي و هرمي به شكل تكه سنگ هاي پلكاني ساخته شده است. ديوارهاي اين سرداب ها از جنس ساروج و سنگ مي باشد. ديوارهاي اين سرداب ها داراي پنجره هايي ست كه به شكل مربع است و گذشتگان اجساد را از راه آن پنجره ها به داخل سردابه مي گذارند.
هر خانواده اي كه در اين روستا زندگي مي كرد براي خود يك سرداب به شكل جداگانه داشت و رسم بر اين بود كه عزيزانشان را با لباس و وسايلشان خاك مي كردند. درون اين سردابه ها اجسادي وجود دارند كه درون مجسمه هاي چوبي مانند كه بيشتر شبيه به قايق است دفن شده اند با وجود اينكه در آن اطراف رودخانه اي وجود نداشت و اين به اين دليل است كه مصريان باستان بر اين باور بودند كه زندگي پس از مرگ در جريان است و قايق ها مي توانند وسيله اي براي سفر روح مردگان به بهشت بوده است. اين گورستان تحت الشعاع نوعي افسانه است، كه مي گويند هر كسي كه بتواند پا به اين گورستان بگذارد نمي تواند زنده از آنجا بيرون آيند و مي گويند كه حتي خدايان هم اين مكان را نفرين كرده است.

براي ديدن اين شهر زيبا در عين حال نسبتاً ترسناك و پر حاشيه مي توانيد تور روسيه را از آژانس مسافرتي آسمان آبي خريداري كرده و خود را به اين شهر برسانيد.

روستاي دارگاواس روسيه _ آسمان آبي
روستاي دارگاواس روسيه _ آسمان آبي

 

برچسب: روسيه، تور روسيه، جاذبه هاي گردشگري روسيه، مكان هاي ديدني روسيه، شهر مردگان روسيه،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۳۹۸ساعت: ۰۹:۴۸:۱۹ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی