آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

ملاكا، شهر قرمز در مالزي

مالزي از كشورهايي است كه سالانه گردشگران بسياري را به سمت خود جذب مي كند، دارا بودن جاذبه ها و سرگرمي هاي متنوع مي تواند از دلايل اين امر باشد. امروز مي خواهيم شما را با يكي از شهرهاي مالزي كه شايد كمتر نامش را شنيده باشيد آشنا كنيم، پس در ادامه با آرزوي آسمان آبي همراه باشيد تا شما را با شهر ملاكا، معروف به شهر قرمز آشنا كنيم.

malacca-city-malaysiaايالت ملاكا كه در نگارش انگليسي Melaka و Malacca نگاشته شده، ايالتي است در جنوب شبه جزيره مالايا در مالزي غربي كه پس از ايالت هاي پرليس و پنانگ، سومين ايالت كوچك مالزي محسوب مي شود. مركز ايالت ملاكا شهري است قديمي به همين نام يعني ملاكا (Malacca City) كه مركز تاريخي آن در سال ۲۰۰۸ در فهرست ميراث جهاني يونسكو به ثبت رسيده است. آب و هواي ملاكا بين 30 - 35 درجه سانتي گراد در روز و بين 27 - 29 درجه سانتي گراد در شب متغير است و بيشترين بارش بين ماه هاي اكتبر و مارس رخ مي دهد.
شهر تاريخي ملاكا از آن دسته شهرهايي است كه مي توان تاريخ چندين كشور از جمله چين، پرتغال، هلند، فرانسه و انگليس را در ساختار و فرهنگ مردم آن مشاهده كرد. اين شهر كه در حدود 130 كيلومتري جنوب كوالالامپور قرار دارد، يك شهر بندري محسوب مي شود و تاريخچه اي قديمي دارد. اين شهر در قرن پانزدهم بسيار رونق داشته است، زيرا بر سر مسير چين به هند قرار داشته و مسافراني كه از اين مسير عبور مي كردند در اين شهر توقف كرده و به داد و ستد مي پرداختند. به همين علت آداب و رسوم چيني ها بر اين شهر تاثير بسياري گذاشت و امروزه نيز بخش اعظمي از جمعيت شهر را چيني ها تشكيل داده اند. در سال 1511 نيز جنگ سختي در ملاكا بين پرتغالي‌ها و چيني ها درگرفت كه طي آن شهر به استعمار پرتغالي‌ها در آمد. با ورود پرتغالي‌ها دين مسيحيت بخصوص كاتوليك در شهر رواج يافت كه موجب ساخت كليساهاي بسياري در شهر شد. درسال 1641 نيز هلندي ها بر ملاكا تسلط يافتند و 150 سال بر شهر حكومت كردند. هلندي ها ساختمان ها و بناهاي زيبايي را در ملاكا ساخته اند كه بقاياي برخي از آنها هنوز قابل مشاهده است.
در سال 1795 و زمانيكه هلند به استعمار فرانسوي ها در آمد، انگليسي ها زمام امور را در ملاكا به دست گرفتند و پس از استقلال مالزي، اين بندر مجددا به عنوان يكي از بنادر مهم مالزي مطرح شد.

جهت اطلاعات مورد نياز خود درباره تور مالزي مي توانيد با همكاران ما در آژانس آسمان آبي در ارتباط باشيد.


برچسب: مالزي، كوالالامپور، تور مالزي، تور كوالالامپور، شهر ملاكاي مالزي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۲۳:۱۷ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی