آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

ميوه هاي مالايي كوالالامپور

يكي از جذابيت هاي مالزي ميوه هاي اونه، ميوه هايي كه فقط در مناطق حاره اي مثل مالزي يافت ميشود كه ما ايرانيها نه اونها رو ديديم و نه حتي اسمشونو شنيديم. از جمله اين ميوه ها مي توان به دراگون فروت، دريان، دوكانگ، جك فروت، انبه، منگوستين، پاپايا، آناناس، پاملو، رامبوتان، استار فروت و آووكادو اشاره كرد كه بيشتر اين ميوه هاي محلي، هم بصورت كيلويي، هم سبدي، هم دانه اي به فروش مي رسد ، البته به طور بسته بندي و آماده شده هم در مراكزخريد و هم در بازار هفتگي كه پاسارمالام يعني بازار شبانه ناميده مي شوند يافت مي شود. آرزوي آسمان آبي مي خواهد شما را با اين ميوه هاي هيجان انگيز آشنا كند.

دراگون فروت

ميوه اي با ظاهر بسيار زيبا و پوست صورتي رنگ و غير خوراكي. اين ميوه هرچه رسيده تر باشد، قرمزتر است. دراگون ميوه ي درخت كاكتوس است. 

dragonfruit

دريان

ميوه اي استوايي و خاردار كه ورودش به برخي هتل ها و تاكسي هاي مالزي ممنوع مي باشد. بوي اين ميوه به بوي جهنم معروف است اما گوشت شيرين آن بوي بد آنرا از بين مي برد. 

durian

دوكانگ

دوكانگ يا همان ميوه ي چشم گربه اي، ميوه اي قهوه اي و متمايل به زرد، به اندازه ي دانه هاي انگور است. جويدن دانه هاي آن تلخ است اما در كل ميوه ايست با كمي طعم ترش و شيرين.

duku

جك فروت

ميوه اي نه چندان مشهور است كه اندازه ي آن مي تواند تا 90 سانتيمتر هم برسد. در كنار جاده به فروش مي رسد و اغلب با دريان اشتباه گرفته مي شود. مثل دريان بوي بد و طعم شيرين دارد. در تور مالزي نوروز 98 بهتر است ميوه هاي استوايي مالايي را امتحان كنيد تا تجربه فراموش نشدني را براي خود به يادگار بگذاريد.

jackfruit

انبه

منگو پادشاه ميوه هاي آسيايي و سرشار از ويتامين آ است. خطر ابتلا به سرطان و بيماري هاي قلبي را كاهش مي دهد و سيستم دفاعي بدن را قوي مي كند.

mango

منگوستين

اين ميوه ارزش غذايي بسيار بالا و خاصيت آنتي اكسيداني بالايي دارد كه سيستم ايمني بدن را قوي مي كند. اين ميوه ي گرمسيري به اندازه ي يك توپ تنيس و مانند دريان ميوه اي بومي ست.

mangosteen

پاپايا

از معروفترين ميوه هاي استوايي است كه در توليد داروهاي پوستي، معده و روده استفاده مي شود. كليه قسمت هاي اين ميوه اعم از پوست  و يا تخم هاي آن ارزش دارويي جداگانه اي دارد. ميوه اي ست شبيه خربزه و با رنگ نارنجي كه طعمي شيرين دارد. غني از ويتامين هاي سي، آ و آهن است.

papaya

آناناس

اين ميوه به وفور در مالزي يافت مي شود و آنزيمي دارد كه به هضم پروتئين در بدن كمك مي كند. كلسيم، فسفر و پتاسيم نيز در آناناس يافت مي شود و خوردن آناناس به رفع يبوست، فشار خون بالا، از بين بردن كرمهاي موجود در روده و حالت تهوع كمك مي كند.

pineapple

 

پاملو

يكي ديگر از ميوه هاي نه چندان مشهور استوايي، با اندازه ي پرتقال و طعمي شبيه به گريپ فروت.

pomelo

رامبوتان

رامبوتان در زبان مالايي به معناي ميوه ي مودار است كه در رنگ هاي قرمز و زرد وجود دارد. اندازه ي آن شبيه به تخم مرغ است و دانه اي سفيد رنگ درون آن وجود دارد كه پر آب و شيرين است.

rambutan

استار فروت

اين ميوه متمايل به سبز و زرد با ظاهري شفاف كه شبيه به ستاره و داراي طعم و مزه اي خوشايند است، يكي ديگر از ميوه هاي معروف مالزي ست كه آبدار و خوشمزه است. اصل اين ميوه از كشور سريلانكا به كشورهاي ديگر آورده شده و در رنگها و طعم هاي مختلف وجود دارد. طعم اين ميوه ترش و شيرينه و حاوي مقادير زيادي ويتامين آ و سي است. 

starfruit

آووكادو

آووكادو يك ميوه نيست، بلكه يك سبزي سرشار از مواد مغذي و اسيدهاي چرب مورد نياز براي بدن است. آووكادو را بايد خام خورد، چون اگر آنرا بپزيد مزه ي تلخي به خود ميگيرد.

avocado


برچسب: مالزي، تور مالزي، تور ارزان قيمت مالزي، تور مالزي نوروز 98، ميوه هاي مالايي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۱۸:۳۰ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی