آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

معرفي پيتزاي ايتاليايي بعنوان ميراث جهاني به يونسكو

مي توان گفت پيتزا يكي از پرطرفدارترين غذاهاي در سراسر دنيا است كه اصالت آن به ايتاليا و شهر زيباي ناپل مي رسد. ايتاليا كشوري است كه پيتزا و پاستا را به جهانيان ارائه كرد اما شايد بيشتر مردم ندانند كه اين دو غذا چه راه هاي پر پيچ و خمي را براي رسيدن به شهرت طي كرده اند، در ادامه اين مطلب از اخبار مجله گردشگري، آژانس مسافرتي آرزوي آسمان آبي تاريخچه اي از پيدايش و محبوبيت پيتزا را برايتان شرح مي دهد، پس با ما همراه باشيد.

اولين بار در تاريخ، رومي ها بودند كه غذايي را مانند پيتزاي امروزي درست مي كردند. بنا بر تاريخ نوشته ها، حدود 300 سال قبل از ميلاد مسيح، رومي ها با تركيب آرد و آب نان هايي را درست مي كردند و با روغن و سبزيجات روي سنگ داغ مي پختند. اين نان ها كه در منطقه مديترانه به شهرت باورنكردني رسيده بود رفته رفته به جنوب ايتاليا رسيد و تا مدت ها غذايي فقيرانه به شمار مي رفت كه افراد در طبقات بالاتر، ميلي به استفاده از آنها نداشتند. البته در آن زمان اين نان ها به شكل امروزه و با گوجه فرنگي و پنير سرو نمي شدند و امروزه اين گوجه فرنگي است كه ماهيت پيتزا را به اين نان ها داده است.

ايتاليايي ها هنر پخت پيتزاي خود را به نام ناپل به عنوان ميراث جهاني بشريت به سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي سازمان ملل «يونسكو» معرفي كردند و از آنجايي كه پيتزا ناپلي شهرتي جهاني دارد، كميته ملي يونسكو كشور ايتاليا به پيشنهاد وزارت كشاورزي و با حمايت وزارتخانه‌هاي خارجه، دانشگاه‌ها، محيط زيست و اقتصاد، هنر پخت پيتزا ناپلي را در فهرست ميراث جهاني بشزيت يونسكو ثبت كرد.


برچسب: ايتاليا، آژانس مسافرتي، پيتزاي ايتاليايي، گردشگري، اخبار گردشگري،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۴۸:۱۵ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی