آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

آرامگاه ماسولوس در هاليكارناسوس بدروم

شايد همه ي ما تا كنون نام عجايب هفت گانه جهان را شنيده باشيم و برخي از آن ها را بشناسيم. متأسفانه از ليست قديمي عجايب هفتگانه در حال حاضر فقط هرم بزرگ جيزه در مصر همچنان پا برجا است و بقيه 6 مورد بر اثر بلاياي طبيعي و يا جنگ از بين رفته اند و فقط بقاياي ويران شده آن ها باقي مانده است. يكي از اين عجايب، آرامگاه ماسولوس مي باشد كه در شهر بدروم تركيه كه در زمان قديم با نام هاليكارناسوس شناخته مي شد قرار گرفته است. با آرزوي آسمان آبي همراه باشيد تا با اين آثار باستاني ارزشمدن بيشتر آشنا شويد.

ساخت اين آرامگاه مربوط به سال هاي 350 تا 353 پيش از ميلاد، و در زمان سلطه اردشير سوم باز مي گردد. ماسول يا ماسولوس يكي از پادشاهان بخش هاي شاهنشاهي هخامنشيان در قسمت تركيه امروزه بوده است ساخت اين معبد پيشنهاد همسر ماسول يعني آرتميس دوم بوده است و ساخت آن از زمان حيات ماسول آغاز شد و پس از مرگ وي تبديل به آرامگاه او شد و بعد ها خود آرتميس نيز در اين معبد آرام گرفت.

ملكه آرتميس براي پيدا كردند بهترين و با استعداد ترين هنرمندان آن زمان، پيغام هاي فراواني به يونان فرستاد. يكي از اين معماران اين بنا، اسكوپاس بود كه مهندسي معبد آرتميس(در شهر ازمير كنوني) را نيز بر عهده داشت. ارتفاع اين بنا حدود 45 متر بوده است و  قسمت پاييني بنا به شكل مكعب بوده ‌است و روي هر كدام از چهار ديوار اصلي تنديس‌هايي به شكل خدايان و فرشته‌هاي يوناني به چشم مي‌خورده‌ است، اين بناي باشكوه بر روي تپه اي مشرف به شهر ساخته شده بود و دور تا دور آن را حياطي بزرگ احاطه مي كرد. 

آرامگاه ماسولوس در هاليكارناسوس بدروم ساليان سال از جنگ ها و حملات زيادي مانند حمله اسكندر در سال 334 قبل از ميلاد سالم باقي مانده بود و با شرايط خوبي هنوز پا برجا بود. اما بعد ها بر اثر زمين لرزه اي سقف و چندين ستونش ويران شد. در قرن 15 ام نيز و در طي جنگ هاي صليبي، شواليه سنت جان از مالتا، براي ساخت قلعه خود از سنگ ها و مجسمه هاي اين معبد باستاني استفاده نبود و به همين دليل بخش هاي زيادي از آن تخريب شد. تا سال 1522 تقريباً تمامي سنگ ها و بلوك هاي اين معبد از سازه ي اصلي جدا شد و براي ساخت بناهاي ديگر مورد استفاده قرار گرفت. 

با اين حال در حال حاضر برخي از سنگ هاي كشف شده از اين آرامگاه در جاي اصلي خود يعني شهر بدروم قرار دارد و به يكي از جاذبه هاي توريستي بدروم تبديل شده است. ولي بيشتر مجسمه ها و سنگ هاي مرمر به موزه بريتانيا منتقل شده است. اگر به تاريخ و آثار باستاني علاقمند هستيد، در تور ارزان بدروم خود حتماً به اين ناحيه سري بزنيد.


برچسب: بدروم، تور بدروم، تور ارزان بدروم، جاذبه هاي گردشگري بدروم، آرامگاه ماسولوس در هاليكارناسوس بدروم،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۱:۰۰ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی