آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

مسجد عيسي بيگ كوش آداسي

در سفر به كشور زيباي تركيه و به خصوص شهر كوش آداسي، يكي از شهرهايي كه مورد توجه گردشگران دوستار تاريخ قرار مي گيرد، شهر سلجوك مي باشد كه در استان ازمير قرار گرفته است و داراي آثار باستاني فراواني از دوره هاي يونان باستان، سلجوقيان و عثماني مي باشد. اگر در تور لحظه آخري كوش آداسي خود سري به شهر باستاني افسوس زديد، فراموش نكنيد سري هم به مسجد عيسي بيگ در شهر سلجوك بزنيد. با آرزوي آسمان آبي همراه باشيد تا با اين مسجد بيشتر آشنا شويد.

مسجد عيسي بيگ كه در زبان تركي با نام عيسي بِي جامي شناخته مي شود، در سال 1375 ميلادي و به دستور آيدين اوغلو عيسي بيگ ساخته شده است. مسجد عيسي بيگ كوش آداسي يكي از قديمي ترين و مهم ترين بناهاي باقي مانده از ملوك ‌الطوائف تركمن در آسياي كوچك مي باشد و در معماري آن مي توان نشانه هاي گذر از دوران سلجوقي به عثماني را ديد. اين بنا در دامنه هاي كوه آياسلو و توسط معمار شَملي ديموش كولدو علي ساخته شده است.

مسجد عيسي بيگ داراي دو گنبد و يك مناره مي باشد و در ساخت آن از موادي مانند سنگ، آجر و سنگ مرمر استفاده شده است و بر روي برخي از ديوارها مي توانيد كتيبه ها و اشكال هندسي را ببينيد كه به شكل زيبايي حكاكي شده اند. در طول تاريخ اين مسجد چندين بار تخريب شده است و در قرن 19 از آن به عنوان كاروانسرا استفاده مي شده است. نقشه و طرح مسجد بر اساس مسجد جامع شهر دمشق مي باشد و داراي دو ورودي اصلي در شرق و غرب مي باشد.


برچسب: كوش آداسي، تور كوش آداسي، تور لحظه آخري كوش آداسي، جاذبه هاي گردشگري كوش آداسي، مسجد عيسي بيگ كوش آداسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۵۲:۴۵ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی