آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

مالزي كشوري متنوع در آداب و رسوم

مالزي كشوري واقع در جنوب شرقي آسيا به پايتختي كوالالامپور است . زماني نام مالزي در فدراسيوني كه متشكل از 14 ايالت بود انتخاب شد و پس از آن در سال 1965، سنگاپور از مالزي جدا شد و به كشوري مستقل تبديل شد . از قرن نوزدهم به بعد گروه هاي مهاجر به مالزي وارد شدند، مخصوصا چيني ها و هندي ها، باعث شد تا چهره مالزي از حالت يك دستي خارج شد و شامل تنوع بيشتري شد .

آشنايي با آداب و رسوم مردم مالزي

در مالزي رعايت برخي آداب كه در ادامه به آن اشاره مي كنيم . مسافرين تور مالزي آژانس آسمان آبي بايد به اين توجه داشته باشند كه قبل از ورود به خانه يا مكان هاي مذهبي مثل مسجد و يا هر پرستشگاه ديگري بايد كفش ها را درآورند . در هنگام ورود رعايت حجاب الزامي است .

در هنگام شادي و جشن ها نبايد از لباس رنگ سياه شود . همچنين نبايد بر سر افراد مخصوصا افراد سالخورده دست بكشند چرا كه نشانه بي نزاكتي است .

 

جشن هاي مرسوم در مالزي

جشن هاي سنتي در مالزي به چهار گروه اصلي كه متشكل از اقوام هندي ها، مالايو، چيني ها و نيز قبايل محلي مالزي شرقي كه مي توان گفت جمعيت مالزي را تشكيل مي دهند . اغلب جشن هاي سنتي در مالزي جنبه ي مذهبي دارند اما در مالزي رسم بر اين است كه بدون در نظر گرفتن نژاد يا مذهب در تمامي جشن هاي مهم شركت كنند .

جشن هاي مالزي كه شامل جشن هاي اسلامي مالزي، جشن هاي بودايي مالزي و جشن هاي هندوهاي مالزي است . همچنين جشن هاي مربوط به برداشت محصول در مالزي شرقي و جشن كادازان است .

 

جاذبه هاي گردشگري مالزي

از جاذبه هاي گردشگري مالزي كه سالانه مسافران بسياري را به سمت خود جذب مي كنند مي توان به موارد زير اشاره كرد .

تپه گنتينگ هايلند : كه تپه اقامتي مشهوري است و پر است از سرگرمي هاي تفريحي از جمله پارك هاي تفريحي ، هتل هاي بزرگ و خاص و نيز كنسرت ها و شب زنده داري هاي خاص است كه مسافران بسياري را به خود جذب مي كنند .

 

مسجد كريستال (كريستال ماسك ) معبدي است كه در ايالت كوالا ترنگانو قرار دارد و به علت عظمت و نيز منحصر به فرد و خاص بودن اين مكان افراد بسياري را به خود جذب مي كند . اين مسجد از فولاد ، كريستال و شيشه تشكيل شده است .

 

شهر بوكيت تينگي : اين شهر در فاصله نزديك و در مجاورت تپه حنتينگ هايلند قرار دارد و به همين دليل از توقفگاه هاي شهر است كه به اين مكان عظيم سفر مي كنند .

 

معبد باتو كيوز : اين معبد كه شامل يك مكان مقدس بسيار پيچيده است كه مجسمه هاي بلند هندوهاي آن يكي از مقصد هاي مهم زيارتي است . اين مكان به دليل مناظر و زيبايي هاي طبيعي كه دارد از مشهور ترين جاذبه هاي گردشگري مالزي است .

 

 

خريد سوغاتي در مالزي

صنايع دستي در مالزي از پديده هاي قديمي و اصيل است كه هنوز جايگاه پر ارزش خود را در ميان مردم حفظ كرده است  و نيز همگام با تكنولوژي مدرن رشد مي كند .

جواهرات و لوازم زينتي نيز در مالزي كه شامل گردنبندهاي مرواري، خلخال، دستبند، اجناس چرمي و ... درست شده اند .

ظروف سفالي در مالزي كه مي تواند شامل انواع گلدان، مجسمه، لوازم آشپزخانه و ساير ظروف تزئيني است .

لابو سايونگ كه كوزه اي ست سفالي شبيه به كدو حلوايي كه معمولا براي نگهداري آب از آن ها استفاده مي شود و استفاده از آنها در ايالت پراك رايج است .

بلانگا به ظرفي گرد با لبه ي پهن گفته مي شود كه اغلب به منظور پختن خوراك كاري از آن استفاده مي شود . مردم مالزي اعتقاد دارند كه كف ظرف، حرارت را به طور يكنواخت پخش مي كند .

صنايع دستي چوبي در مالزي به دليل برخورداري از جنگل هاي استوايي، شامل صنايع دستي چوبي بي نظيري است . از ميان وسايل تزئيني منزل مردم مالزي، صنايع دستي چوبي زيبايي كه عبارتند از قاب هاي چوبي كنده كاري شده به سبك مالايي قديم، دسته هاي خنجر، ظروف و جعبه هاي حكاكي شده ي چيني، مجسمه هاي استثنايي و عجيب، عصاهاي كنده كاري شده، ظروف آشپزخانه و وسايل چوبي و معطر حكاكي شده .

صنايع دستي فلزي در مالزي كه شامل اشياي برنجي و برنزي ست كه از قديم رايج است و در حال حاضر نيز استفاده مي شود . همچنين از ديگر صنايع فلزي  مالزي كه شامل وسايل تزئيني، گلدان، كتري، ظروف آشپزخانه، شمعدان، كاسه، آتشدان براي دود كردن عود و عنبر و نيز ابزار گلابگيري، تيغه ي چاقو، چراغ و زنگوله هاي بادي يا بادزنگ است .

صنايع دستي سرگرم كننده مالزي كه به منظور سرگرمي به كار مي روند، درباره مالزي و صنايع دستي سرگرم كننده مختلف است .

 

غذاهاي محلي در مالزي

از جمله غذاهاي محلي كه مسافرين خوب تور مالزي لحظه آخري آژانس آسمان آبي مي توانند از آن استفاده نمايند مي توان به چمد مورد زير اشاره كرد .

ناسي لماك از محبوب ترين غذاهاي خياباني در مالزي است . ناسي لمك متشكل از شيره ي نارگيل، خمير ميگو، سس فلفل و خمير ميگو ست . اين غذا به دليل طبخ بخار پز از جمله غذاهاي سالم به شمار مي رود .

 

باتونگ ماي ساتاي به كباب هاي خوشمزه اي گفته مي شود روي آتش با سيخ هاي چوبي پخته مي شود . اين كباب متشكل از گوشت خوك، گوساله و بره تهيه مي شود . اين غذا به صورت سنتي و بر روي چوب ساقه هاي بامبو به سيخ كشيده مي شود . 

 

مسافران محترم آژانس آسمان آبي جهت آشنايي با قيمت تور كوالالامپور، تور لحظه آخري مالزي و تورهاي تركيبي مالزي مي توانند به وب سايت آژانس آسمان آبي  https://www.asemanabi.net مراجعه نمايند . 


برچسب: مالزي، تور مالزي، تور لحظه آخري مالزي، جاذبه هاي گردشگري مالزي، آژانس مسافرتي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۵۶:۰۲ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی