آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

غار باتو (غار ميمون ها)

كوالالامپور پايتخت كشور مالزي و از توريستي ترين شهرهاي اين كشور است كه جاذبه هاي گردشگري بسياري در آن واقع شده است ، يكي از مهمترين و جذاب ترين آنها غار باتو است كه به غار ميمون ها نيز شهرت دارد . براي دانستن جزئيات بيشتر در مورد اين غار در كنارآژانس مسافرتي آرزوي آسمان آبي بمانيد .

 

در فاصله ي نه چندان دور از شهر كوالالامپور تپه اي آهكي با صخره هايي تيز و تند، سرشار از درختان و گياهان وجود دارد كه در داخل آن  غارهايي وجود دارد ، غار معبد و غار تاريك و وحشتناك كه تبديل به محل زيستي ايمن براي جانوران نادر شده است.سر درش با بناهاي مذهبي طراحي شده و روي در آن مجسمه اي بزرگ از خداوندگار هندو واقع شده است كه نگهبانان آن ميمون ها هستند.

 

نخستين كساني كه اين تپه را كشف كردند و از ساكنين آن شدند بعد از ميمون ها، مردمان قبيله Temuan بودند، كه از ورودي هاي غار باتو به براي پناهگاه استفاده مي كردند و پنهاني در آن زندگي مي كردند. در سال ۱۸۶۰ ميلادي برخي ازچيني هايي كه به كشور مالزي مهاجرت كرده بودند تصميم به استخراج چلغوز، براي حاصلخيز كردن خاك زمين هاي كشاورزي كه داشتند وارد اين تپه مي شدند . شخصي به نام ويليام هوراندي با شناسايي غارها و انتشار مستندهايي كه داشت  در سال ۱۸۷۸ غار باتو را ثبت كرد،  چندين سال بعد يك تاجر هندي به اسم تامبوسامي در بازديدي كه از بزرگترين غار موجود در اين اين تپه كرد، تصميم گرفت از اين محل يك عبادتگاه هندو درست كند و پيشكش به خداوند مورگن كند پس ساخت آن آغاز شد و مجسمه سازها و نقاش هاي حرفه اي و باتجربه ، داخل و بيرون غارها را با بناها و مجسمه هاي مذهبي طراحي كردند و غار باتو خيلي زود، به مقصدي براي زائران هندو و مسافران تور لحظه آخري مالزيتبديل شد.

 

از روز اول تاكنون كه اين مكان به يك جاذبه گردشگري كوالالامپور تبديل شده و با وجود تغييرات بسيار صاحبان اصلي اين غارها فقط ميمون ها بوده اند . ورود به غار باتو آزاد است و احتياجي به خريد بليط نيست. ابتداي ورود، تنديس غول پيكر خداوندگار مورگن توجه همه را به سمت خود جذب مي كند  ، پيكره اي ۴۲ متري از بتن و فولاد، و روكش شده با ۳۰۰ ليتر طلا، كه ساخت آن به دست پانزده مجسمه ساز هندي، سال ها زمان برده است .هندو ها خداوندگار مورگن را جنگجوي خوبي ها و  نگهبان خود از شر و بدي مي دانند و به همين دليل است كه آن را مانند محافظي جلوي غار باتو گذاشته اند. او با نيزه اش آماده و در قامت يك جنگجو ايستاده و نگاه به توريستها و زائراني دوخته كه هر روز از سراسر جهان به ديدنش مي آيند.

 

غار رامايانا در ابتداي اين مجموعه واقع در سمت چپ پله ها است كه با مجسمه رنگي به طول پانزده متر، خداوند هانومانكه بر در ورودي اش واقع شده است به سادگي پيدا كنيد. قيمت ورودي اين غار براي مراجعه كنندگان و مسافران تور مالزي ۱۵ رينگيت و براي بومي ها ۷ رينگيت  مي باشد.  اين غار در حقيقت يك موزه و گالري از مجسمه هاي هندو و نقاشي هايي است كه داستان  جنگهاي خداوندگار مورگن با شياطين را به نمايش مي كشد.

KualaLumpur-BatuCave

در اين مجموعه همه چيز از جمله پله ها و نرده ها همگي رنگي هستند، در مسير از ديدني هاي اطراف و درختان لذت ببريد، كساني هستند كه نفس نفس زنان از پله ها بالا مي آيند و ميمون ها هم در جلوي شما قرار دارند كه اگر از مغازه، ميوه يا خوراكي براي ميمون ها خريده باشيد، مي توانيد به آن ها غذا بدهيد، كه در غير اينصورت آنها بي تعارف از بسته چيپس شما به اندازه خودشان بر مي دارد و حتي ممكن است نوشابه انرژي زاي شما را از دستتان بدزدند كه همگي از جذابيت هاي اين جاذبه توريستي به شمار مي آيد.

 

پايان پله ها غار معبد يا همان Temple cave   واقع شده است و پس از بالا آمدن از آن همه پله در گرما، هواي خنك درون غار يك نعمت است. فضاي وسيع اين غار و سقف صد متري كه دارد ، آن را به بزرگترين غار اين مركز تبديل كرده است كه شامل چند عبادتگاه است و تمام ديواره هاي آن با بناهاي مذهبي و تنديس هاي خدايان تزيين شده است ، سقف غار گنبدي است و آسمان از ميان حفره اي كه در آن وجود دارد نمايان است. نور طبيعي فضاي تاريك غار را روشن مي كند به علاوه صداي دعاهايي كه مردم مي گويند و بوي عودي كه در محيط وجود دارد شما را جذب خود مي كند.

 

در پايين غار معبد، غار تاريك يا Dark Cave قرار دارد كه 2  كيلومتر از راه هاي باريك، چاله و گودال هايي مرتبط كه به حالت طبيعي خود رها شدند و امكان دسترسي به آن، فقط از راه تورهاي مجاز غارنوردي امكان پذير است.تماشاي گلفهشنگ هايي كه از سقف به سمت ديواره ها هستند و استالاگميت هايي كه از كف غار به  در هم پيچيده و بلند قد كشيده همگي به زيبايي و جذاب بودن اين غار افزوده اند.  گونه اي خاص جانوران مثل عنكبوت به نام خفاش هستند كه در غار وجود دارند. راهها به سادگي قابل دسترسي اند، ميزان سختي آن ها مشخص است و معمولا بر روي ديواره شمال شرقي غار قرار دارند.

 

به همين سبب كلاس هاي آموزشي و مربياني براي حمايت اشخاصي كه در جستجوي تجربه ي سنگ نوردي بر روي اين صخره هاي آهكي هستند وجود دارد.علاوه بر غار تاريك، غار دامي يا Dami caves نيز افراد زيادي را، براي فرود با طناب، غار نوردي و سفر هاي اكتشافي به اين منطقه مي كشاند.از سال ۱۸۹۲ غار باتو هرساله در ۳ فوريه، ميزبان هزاران هندو و گردشگراني است كه براي جشنواره Hindu Festival Of Thaipusam از سراسر جهان، به خصوص هند، راهي اين منطقه مي شوند.اين فستيوال در واقع مراسمي مذهبي است كه در آن دعا، آواز و ستايش در وصف خداوندگار مورگن خوانده مي شود.اعتقاد بر اين هست كه مورگن الهه جنگ هندوها، در چنين روزي شيطان را شكست داده و او را به طاووسي تبديل كرده.مريدان، مجسمه و ضريح هايي به شكل طاووس را به نماد شكست دادن شيطان، بر روي سر خود حمل مي كنند.مردم ظرف هايي از شير و هدايا را تا غار معبد، جهت قدرداني از او براي كمك هايي كه به آن ها كرده و طلب خواسته ها و آرزوهايشان، بالا مي برند.


برچسب: تور مالزي، تور مالزي تابستان 97، قيمت تور مالزي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۱۶:۲۳ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی