آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

موزه هنرهاي اسلامي (Islamic Arts Museum Malaysia)

بزرگ‌ترين موزه هنرهاي اسلامي واقع در جنوب شرق آسيا در شهر كوالالامپور پايتخت مالزي قرار دارد. اين موزه سال 1998 ميلادي در زميني به وسعت سي هزار متر مربع افتتاح شد و در فضايي سبز كنار باغ‌ها و پارك‌هاي موجود در قلب شهر كوالالامپور قرار دارد. اين موزه معمولا ميزبان بيش از هفت هزار آثار باستاني و تاريخي مختلف از كشورهاي مسلمان در دنيا مي باشد. جهت آشنايي بيشتر همراه با آژانس هواپيمايي آرزوي آسمان آبي باشيد.

 

اين آثار باستاني تاريخي شامل جواهرات، ادوات جنگي، ظرف هاي گران قيمت ، پارچه و لباس و سكه‌هاي مربوط به زمان هاي اسلامي است همچنين در اين موزه معماري و ماكت مسجد هاي شناخته شده مسلمانان در دنيا و نسخ خطي قرآن وجود دارد.

 

 طبقات پايين موزه هنرهاي اسلامي  با معماري ايتاليايي بنا شده و براي برگزاري نمايشگاه هاي غير دائمي استفاده مي شود در حالي كه دو طبقه بالايي آن آثارهاي دائمي نگهداري و نمايش مي شود.

 

در موزه هنرهاي اسلامي هفت هزار اثر تاريخي  موجود مي باشد كه در نوع خود جزو بزرگترين موزه هايي است كه در قسمت جنوب شرق آسيا وجود دارد كه  معماري اسلامي به زيبايي هر چه تمام تر در آن بكار گرفته شده است،  گنبد زيباي آن با كاشي هاي فيروزه اي رنگ و سر در ورودي اين بنا كه  با نقش هاي اسلامي كاشي كاري شده همه نمايشگر موزه اي براي هنرهاي اسلامي مي باشد كه به يكي از جاذبه هاي گردشگري كوالالامپور تبديل شده است.

 

 در موزه هنرهاي اسلامي  كوالالامپور از دوازده گالري تشكيل شده است كه در آن انواع و اقسام فرش، كاشي، سراميك، سكه هاي دوران هاي گذشته، جواهرات، ادوات جنگي، نسخ خطي، پارچه ها و قرآن و... موجود است. در اين موزه قسمت هايي براي هنر و معماري ايراني اسلامي و چين و هند نيز وجود دارد كه در بين آنها هنر ايراني نماي خاصي به اين موزه داده است.

 

گالري اول با ارائه ماكت هايي از معماري اسلامي به معرفي معماري اسلامي مي پردازد. مسجد الحرام و بيت المقدس و مسجد امام اصفهان و مقبره تيمور در ازبكستان از نمونه هايي است كه در آن به نمايش گذاشته شده است.

 

 گالري دوم به نسخ خطي و قرآن اختصاص دارد. قرآن هايي مربوط به قرن هشتم ميلادي از كشورهاي گوناگون اسلامي مانند كشورهاي آفريقايي و خاورميانه با خط هاي متفاوت نظير خط كوفي و همچنين مرتب شده با تزئينات اسلامي همچون تذهيب و مزين به جدول كشيهاي طلا، در ميان اين نسخ قرآن هايي به خط كاتبان و مزين به تذهيب نقاشان ايراني جلوه گري ميكند. نسخ خطي مربوط به نجوم رياضي و پزشكي نيز در اين گالري به چشم ميخورند .

 

 گالري سوم آثار اسلامي كشور هند را معرفي مي كند.كه به آثار دوره مغول كه  اوج هنر هند است اختصاص دارد ، سراميك و فلز كه بخش بزرگ آن را زره و سلاح تشكيل ميدهد .

 

 گالري چهارم نيز به هنر اسلامي چين اختصاص دارد. با نشان دادن آثار سراميك با رنگها و تكنيكهاي مختلف لعاب كه استادان مسلمان چيني سرآمد آن بوده اند همچنين آثار ارزشمندي  از خوشنويسان مسلمان چيني كه قسمتي از هويت  و فرهنگ يك ملت را بيان ميكند.

 

 گالري پنجم معرفي هنر دوره اسلامي كشور مالزي كه از مهمترين كشورهاي اسلامي جنوب شرقي آسيا كه داراي آثار ارزشمندي از هنرهاي اسلامي است ، آثاري در زمينه منسوجات ،آثار چوبي و فلزي و ....

 

 گالري ششم به گالري جواهرات شهرت دارد كه به معرفي جواهرات اسلامي مي پردازد. اين جواهرات به دو قسمت عمده ي قومي و انحصاري است . ريشه ي پيدايش جواهرات  قومي را در بين آداب و رسوم قبايل پيدا كرد. جواهرات ايراني بخش اعظمي از اين گالري را تشكيل داده اند. جواهرات ويژه اي مانند الماس ياقوت و زمرد كه متفاوت از همتايان اروپايي خود طراحي شده اند و بيانگر هنر والاي اسلامي است.

 

 گالري هفتم مربوط به بخش منسوجات مي باشد. كاربرد پارچه اول براي دوختن لباس جهت پوشاندن بدن و حفظ آن از سرما و گرماست اما در ميان منسوجات باقي مانده از دوره ي اسلامي در جاهاي مختلف دنيا طرح هايي كه صرفا كاربرد تزئيني دارند نيز يافت ميشود. در اين گالري منسوجاتي از پنبه ابريشم و كتان با سبك هاي متفاوت نمايان داده شده است. منسوجات ايراني با الگوهايي از بته جقه در اين گالري خود نمايي مي كنند كه در ميان آنها منسوجات مربوط به زمان صفويه با نقش هاي پيچيده اسلامي مي درخشند .

 

 اسلحه و زره اشيايي در گالري هشتم موجود مي باشند . بخش معنوي جهاد در اسلام يكي از علت هاي پيدايش اين آثار هنري در قالب جنگ افزار حساب مي شود. در اين گالري دو دسته ي اسلحه هاي گرم و سرد وجود دارد. سلاح هايي مثل شمشير هاي فولادي خنجر و سپر هايي با نقوش و تزئينات خيره كننده كه توريستها و مسافران تور مالزي را جذب مي كند.

 

 گالري سكه نيز از قسمت هاي فوق العاده و ديدني موزه هنرهاي اسلامي شهر كوالالامپور به شمار مي رود از اين رو كه سكه نماد بخش عظيمي از تاريخ و هويت يك ملت است . سكه ها در حكومت هاي اسلامي اغلب با نقاشي هاي خوشنويسي و كتيبه هاي مذهبي ساخته شده اند. مهرهايي از جنس فلز عقيق و يشم نيز در اين گالري موجود است.

 

 گالري دهم اشياء فلزي دوره ي اسلامي مي باشد. اغلب آثار بخش آثار فلزي موزه هنر اسلامي مالزي از فلزات محكم ساخته شده و به ظرافت آنها اهميت زيادي داده شده كه از توانايي صنعتگران و هنرمندان مسلمان دوره هاي مختلف است. ايران بهترين آثار فلزي در دوره ي اسلامي را داراست. در ميان آثار موزه چراغ پايه بلندي متعلق به قرن هفتم هجري خراسان جزو آثار ارزنده ي فلزي دوران اسلامي محسوب ميشود .

 

 گالري يازدهم و دوازدهم مربوط به آثار سفال و سراميك و چوب دوره ي اسلامي است. كاسه هاي سفالين كاشان با نقوش و خطوط زيبا در ميان آثار موزه به چشم مي خورند. همچنين در بخش معرفي آثار چوبي آثاري از جنس عاج و صدف نيز به چشم ميخورند و آثاري از دوره ي صفويه و قاجار كه به عنوان آئينه و جعبه استفاده مي شدند با نقاشي هاي مينياتوري لاك الكلي به طرز چشمگيري هنر ايران در دوره ي اسلامي را نشان مي دهند. در ميان آثار چوبي منبر خاتم كاري شده مسجد جامع اصفهان يكي از شاهكارهاي هنر چوبي اسلامي محسوب ميشود .

 

 علاوه بر دوازده گالري معرفي آثار اسلامي موزه داري يك كتابخانه كه شامل كتابهاي نفيسي در مورد هنر اسلامي است و يك فروشگاه آثار هنري و يك سالن غذاخوري نيز ميباشد كه به سبك عربي چيدمان شده است. علاوه بر آن دو گالري ديگر در موزه وجود دارد كه به معرفي آثار مختلف اسلامي در طول سال مي پردازد.

IslamicArt-Museum

 


برچسب: تور مالزي، تور لحظه آخري مالزي، جاذبه هاي گردشگري مالزي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۰۲:۳۶ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی