آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

كاخ هوا محل جيپور

شهر جيپور يكي از مهمترين شهرهاي توريستي هند مي باشد و هر ساله گردشگران ايراني بسياري در تور هند خود به اين شهر سر مي زنند و از جاذبه هاي گردشگري تاريخي آن بازديد مي كنند. يكي از اصلي ترين جاذبه هاي توريستي شهر جيپور، كاخ هاي تاريخي و خاصي مي باشد كه روزگاري محل زندگي و حكومت خانواده سلطنتي بوده است. يكي از خاص ترين كاخ هاي شهر جيپور، كاخ هوا محل مي باشد كه در مركز شهر و درست در كنار كاخ شهر قرار گرفته است. با آژانس آرزوي آسمان آبي همراه باشيد تا با اين كاخ منحصر به فرد بيشتر آشنا شويد.

هوا محل يا هاوا محل در زبان محلي به معناي قصر بادها مي باشد و در سال 1799 توسط مهاراجه ساواي پراتاپ سينگ در 5 طبقه ساخته شد. در نگاه اول، چيزي كه هر بيننده را جذب هوا محل مي كند، معماري منحصر به فرد آن و پنجره هاي متعدد به كار رفته در اين كاخ مي باشد. در مجموع 953 پنجره در ساخت اين بنا به كار رفته است. هدف اصلي از ساخت كاخ هوا محل جيپور و پنجره هاي متعدد آن، آشنايي زنان حرمسرا و خاندان پادشاهي با زندگي روزمره كوچه خيابان بوده است و از آنجا مي توانستند به راحتي جشن ها و نمايش هاي خياباني را ببينند. البته تمامي پنجره هاي به كار برده در هوا محل به صورت مشبك بوده تا چهره بانوان سلطنتي از بيرون قابل مشاهده نباشد.  يكي ديگر از دلايل استفاده از پنجره هاي مشبك، تهويه هوا طبيعي مي باشد و باعث مي شود كه در طول تابستان هواي خنك و مطبوعي در كل عمارت در جريان باشد.

معماري اين ساختمان به گونه اي است كه فقط 3 طبقه از اين 5 طبقه قابل استفاده مي باشد و سقف 2 طبقه بالايي بسيار كم مي باشد و فقط به صورت خميده مي توان در آن ها تردد داشت. مانند بسياري ديگر از جاذبه هاي گردشگري شهر جيپور، هوا محل نيز از سنگ ماسه هاي سرخ و صورتي درست شده است. اين بناي زيبا بعد از 50 سال، در سال 2006 مرمت و بازسازي شده است و به صورت جدي از اين عمارت با ارزش كه يك آثار ملي به حساب مي آيد نگهداري مي شود.

در حين سفر به هندوستان با انتخاب تورلحظه آخري  هند  مي توانيد از ساعت 9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر از كاخ هوا محل بازديد كنيد.


برچسب: هند، جيپور، تور لحظه آخري جيپور، جاذبه هاي توريستي جيپور، كاخ هوا محل جيپور،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۲۵:۴۳ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی