آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

قلعه آمبر جيپور

شهر جيپور در طول تاريخ يكي از مهمترين شهرهاي كشور هند بوده است و از سال 1727 پايتخت حكومتي پادشاهان زيادي بوده است، اما قبل از پيدايش شهر جيپور، شهر آمر كه در نزديكي آن قرار داشت محل حكومت پادشاهان بوده است و به همين دليل آثار تاريخي و قلعه هاي بسياري در اين شهر قرار دارد. آمر در حال حاضر بخشي از شهر جيپور به حساب مي آيد و مي توانيد در تور هند خود، سري به جاذبه هاي گردشگري زيبايي كه در اين منطقه قرار دارد بزنيد. با آرزوي آسمان آبي همراه باشيد تا با يكي از مهمترين جاذبه هاي توريستي منطقه آمر بيشتر آشنا شويد.

قلعه آمر يكي از قلعه هاي باستاني و تاريخي متعلق به خاندان Kachhawa مي باشد كه به سبك معماري هندي – اسلامي، از سال 1600 شروع به ساخت شده است و در سال 1727 ساخت آن به پايان رسيد. اولين چيزي كه چشم هر بيننده اي را به خود جذب مي كند، معماري كم نظير اين قلعه مي باشد كه مي توان تركيب زيبايي از سنگ هاي مرمر سفيد و ماسه سنگ هاي قرمز را در كنار هم مشاهده نمود. درياچه مائوتا كه درست در كنار قلعه قرار گرفته است، زيبايي آن را دو چندان مي نمايد. البته در زمان قديم، از آب اين درياچه براي تأمين آب مورد نياز قلعه استفاده مي شد. در داخل قلعه هم تمامي ديوارها، سقف ها و دور پنجره ها آينه كاري شده است كه علاوه بر زيبايي براي سيستم روشنايي هم به كار ميرفته است به اين گونه كه شب ها با قرار دادن شمعي در جلوي آينه از انعكاس و تلألو نور در آينه محيط را روشن مي نمودند.

نام قلعه آمبر از نام خدايان آمبا گرفته شده است و علاوه بر يك اقامتگاه ييلاقي براي خاندان سلطنتي، از نظر نظامي نيز اهميت فراواني داشته است اين دژ بر روي ارتفاعات اين منطقه و بر روي تپه قرار گرفته است و براي رسيدن به آن مي توانيد سوار بر فيل شويد و يا پياده روي نماييد. البته اگر هر دوي اين روش ها براي شما سخت مي باشد مي توانيد از گزينه ماشين استفاده نماييد.

قلعه آمبر يكي از معروف ترين جاذبه هاي گردشگري شهر جيپور به حساب مي آيد و در ليست آثار باستاني يونسكو قرار گرفته است. ساعت بازديد از قلعه آمبر جيپور از ساعت 8 صبح تا 5:30 بعد از ظهر مي باشد و پيشنهاد مي شود براي گشت و گذار و بازديد از اين قلعه ي زيبا حدود 2 تا 3 ساعت زمان بگذاريد.اگر هند را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب كرده ايد براي استعلام قيمت تور ارزان هند و يا رزرو تورهند مي توانيد با همكاران ما در آژانس آسمان آبي با شماره 02157872 تماس حاصل فرماييد.


برچسب: هند، جيپور، قيمت تور ارزان هند، جاذبه هاي گردشگري جيپور، قلعه آمبر جيپور،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۵۶:۲۳ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی