آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

كاخ جال محل جيپور

شهر جيپور يكي از مهمترين شهر هاي ايالت راجستان است كه از سال 1727 ميلادي تاكنون فرمانروايان مختلفي در آن حكمراني كرده اند به همين دليل، در جاي جاي شهر مي توانيد قصر ها و اقامتگاه هاي لوكس و باشكوهي را پيدا كنيد كه زماني محل سكونت خاندان سلطنتي بوده است و اكنون به جاذبه هاي گردشگري تبديل شده است.

يكي از جاذبه هاي عجيب و جالب شهر جيپور كاخ جال محل است كه در وسط درياچه من ساگار قرار گرفته است و به همين دليل با نام كاخ آب نيز شناخته مي شود. با آژانس مسافرتي آرزوي آسمان آبي همراه باشيد تا با اين كاخ كم نظير بيشتر آشنا شويد.

تاريخچه كاخ جال محل به قرن 18 برمي گردد و يكي از مهم ترين بناهاي باقي مانده به سبك معماري هندي است و نشان دهنده فرهنگ، تاريخ و سبك زندگي در هند مي باشد. اگر اهل بناهاي تاريخي و طبيعت هستيد، حتماً در تور هند خود سري به اين جاذبه توريستي بزنيد و در كنار بازديد از كاخ، از مناظر طبيعت اطراف آن و به ويژه درياچه من ساگا استفاده نماييد. البته اين كاخ محلي براي زندگي پادشاه نبوده و بيشتر به عنوان تفرجگاه از آن استفاده مي شده و صد البته ثروت و عظمت پادشاه را به رخ مي كشيد.

شايد در نگاه اول تصور كنيد كاخ جال محل يك يا دو طبقه داشته باشد ولي در واقع اين قصر 5 طبقه دارد و 4 طبقه از آن در زير آب مي باشد و در هنگام جزر و مد مي توانيد قسمتي از طبقه هاي پاييني را هم ببينيد. به خاطر قرار گرفتن در داخل آب، اين كاخ به مراقبت و مرمت بسياري نياز دارد و در طي سال ها در فواصل زماني مختلف مرمت و بازسازي شده است و هم اكنون نيز دولت راجستان سلامت آن را بررسي مي نمايد و هزينه زيادي بابت مراقبت از اين اثر ملي صرف مي شود.

اين سازه نيز مانند بسياري از عمارت هاي شهر جيپور از ماسه سنگ قرمز رنگ ساخته شده است و در برخي از قسمت هاي آن از سنگ كوارتزيت استفاده شده است.

براي بازديد از كاخ جال محل جيپور بايد از قايق هاي پارويي كه در اطراف درياچه وجود دارد استفاده نماييد البته ممكن است بنابر شرايط جوي و يا فصلي اجازه ي بازديد از داخل كاخ را نداشته باشيد و فقط از دور آن را تماشا كنيد.اگرخواندن مطالب فوق را مفيد ارزيابي كرده ايد براي رزرو تور هند يا استعلام قيمت تور هند مي توانيد با همكاران ما در آژانس آسمان آبي با شاره 02157872 تماس حاصل فرماييد.


برچسب: هند، جيپور، قيمت تور هند، مكان هاي گردشگري جيپور، كاخ جال محل جيپور،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۳۹:۲۲ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی