آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

مسجد مطيع در آگرا هند

دين اسلام دومين مذهب پر جمعيت در كشور هند مي باشد و به همين دليل مساجد زيادي در اين كشور يافت مي شود كه بعضي از آن ها از قدمت تاريخي برخوردار مي باشند. با آژانس مسافرتي آرزوي آبي همراه باشيد تا با اماكن مذهبي شهر آگرا بيشتر آشنا شويد.

يكي از مساجد مقدس شهر آگرا مسجدي به نام مسجد مطيع مي باشد كه در داخل قلعه آگرا قرار دارد. البته اين مسجد را با مسجد مطيعي كه در قلعه سرخ دهلي قرار دارد اشتباه نگيريد. مطيع در زبان هندي به معناي مرواريد مي باشد كه مي توان تناسب اين نام و رنگ مسجد را به وضوح احساس كرد.

اين مسجد زيبا با سنگ هاي مرواريدي سفيد رنگ به دستور جان شاه، از امپراطورهاي بزرگ مغول هند، ساخته شده است.  ساخت مسجد از سال 1648 تا سال 1654 به طول انجاميده است. در اين دوره به دستور شاه جهان بنا هاي با ارزش زيادي ساخته شده است كه بعد ها به جاذبه هاي گردشگري شهر آگرا تبديل شده اند. يكي ديگر از اين بنا هاي ارزشمند مسجد جامع آگرا مي باشد كه در فاصله كلي از قلعه آگرا قرار دارد.

مسجدمطيع آگرا  از 12 قوس از شمال، شرق و جنوب تشكيل شده است و ورودي اصلي آن در قسمت شرقي قرار دارد. جايگاه ويژه اقامه نماز آن داراي طرح هاي با شكوه و زيبايي است كه در نوع خود منحصر به فرد است.

مسافرين تور مسافرتي هند توجه داشته باشند كه براي بازديد از مسجد نياز به پرداخت ورودي جداگانه نخواهيد داشت و با پرداخت ورودي مربوط به قلعه سرخ مي توانيد از مسجد زيبا نيز بازديد كنيد.


برچسب: هند، آگرا، تور مسافرتي هند، مكان هاي گردشگري آگرا، مسجد مطيع آگرا،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ساعت: ۱۲:۱۲:۰۸ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی