آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

كاروانسراي اوكوز محمد پاشا كوش آداسي

كوش آداسي به معناي جزيره پرنده، شهري زيبا و ساحلي است كه زيبايي ها و معماري تاريخي آن منحصر به فرد مي باشد. اين شهر زيبا علاوه بر طبيعت زيبا و جاذبه هاي تفريحي و طبيعي اش، داراي بناهاي تاريخي بسياري نيز مي باشد كه مي تواند براي گردشگران جذاب و ديدني باشد. در ادامه مطلب آرزوي آسمان آبي شما را با يكي از اين بناهاي تاريخي، يعني كاروانسراي محمد پاشا آشنا مي كند، پس با ما همراه باشيد.

كاروانسراي اوكوز محمد پاشا در سال 1618 و به منظور رونق تجارت دريايي شهر ساخته شده است. معماري آن به سبك عثماني و بسيار منحصر بفرد است. اين بنا داراي حياطي مستطيل شكل و مجزا مي باشد كه بوسيله يك رواق جدا شده اند. ساختمان كاروانسراي اوكوز محمد پاشا كوش آداسي در دو طبقه و با دو درب ورودي از سمت شمال و غرب ساخته شده است. كاروانسراي محمد پاشا، در مركز شهر كوش آداسي و مقابل اسكله كوش آداسي واقع شده است و در مسير خيابان اصلي و بازار شهر مي باشد. اين كاروانسرا به دستور محمد پاشا يكي از فرمانروايان عثماني ساخته شد كه در آن زمان به عنوان فرماندار مصر و وزير اعظم حكومت عثماني خدمت مي كرد.

پس از سال ها از زمان ساخت اين كاروانسرا، در سال 1618 ، ساختمان آن بازسازي شد كه تا پيش از اين، به عنوان قلعه اي براي دفاع از دشمن از آن استفاده مي شده است، تا سال 1955 كاروانسراي محمد پاشا توسط تجار مورد استفاده قرار مي گرفت. اداره بازسازي كشور تركيه در سال 1955 مباني بازسازي اين كاروانسرا را تصويب كرده و نتيجه آن بازسازي هتلي جديد بود كه هم اكنون در كوش آداسي يكي از جالب ترين مكان هاي براي گردشگران تور ارزان كوش آداسي شده است.

كاروانسرا به صورت مبله بوده و كليه نيازهاي مسافران را بر طرف مي سازد. در حالي كه معماري دو طبقه آن به همان صورت باقي مانده است فضاي داخلي كاروانسرا نوعي فضاي عرفاني است و حياط بزرگ آن نيز به سبك معماري عثماني طراحي شده است.26اتاق 55 اتاق خواب 1 مجموعه با تمامي امكانات و اينترنت بي سيم در تمام اتاق ها امكان اقامت در اين كاروانسرا را براي مسافران راحتتر كرده است. همچنين رستوران كاروانسرا در فضايي باز واقع شده است كه مي توانيد براي صرف تمام وعده هاي غذاييتان به انجا رفته و يا با يك پياده روي كوتاه خود را به كافه و رستوران هاي نزديك كاروانسرا برسانيد.


برچسب: كوش آداسي، تور كوش آداسي، تور ارزان كوش آداسي، جاذبه هاي گردشگري كوش آداسي، كاروانسراي اوكوز محمد پاشا كوش آداسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۰:۳۶ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی