آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

پل پوتراجايا كوالالامپور (Putrajaya)

هنگامي كه به كشور مالزي سفر مي كنيد و در پايتخت اين كشور يعني شهر كوالالامپور اقامت داريد حتما سري به پوتراجايا بزنيد . دولت مالزي تلاش كرده تا شگفت انگيزترين اثرهاي تاريخي دنيا را در شهر نوسازي به نام پوتراجايا جمع آوري كنند و از اين راه پيشرفتي در صنعت گردشگري بردارند. يكي از جاذبه هاي ديدني كوالالامپور كه از ايران در پوتراجايا  ، شبيه سازي شده پل خواجو كه پلي تاريخي و بسيار زيبا نصف جهان يعني اصفهان مي باشد.

 

پل خواجو كه از اصلي ترين پل هاي تاريخي در دوره صفويان و شاه عباس دوم  احداث شده بود بر روي زاينده رود قرار دارد، اين پل با اسم هاي ديگري مثل پل شاه و پل بابا ركن الدين اصفهان نيز شناخته شده است. مقاومت بسيار عالي اين پل طي سال هاي زياد بر روي آب، معماري اين اتر تاريخي و كاشي كاري هاي فوق العاده اش  نيز مهم و خاص مي باشد. پل پوترا طولاني ترين پلي است كه در شهر پوتراجايا موجود مي باشد كه بلوار پوترا را به ميدان پوترا وصل ميكند ، طول اين پل 435 متر است و از مكان هاي توريستي محبوب نزد گردشگران و مسافران تور مالزي است .

putra-jaya-kualalumpur

پل پوترا از جنس بتن است و كامل از طراحي پل خواجوي اصفهان ايران كه يك  معماري ايراني اسلامي است بهره گرفته شده است كه گويي پل خواجو در كشور مالزي مدرن شده است  كه اين امكان وجود دارد با اتومبيل، پياده و مونوريل بر روي آن عبور كرد. اين جاذبه گردشگري در مالزي از دو طبقه ساخته شده است كه سطح بالاي آن خيابان و عابر پياده و سطح پايين آن براي مونوريل كه همان قطارهايي كه بالاتر از زمين مي روند طراحي شده است. در ادامه با آژانس هواپيمايي آسمان آبي همراه باشيد!

 

پل پوترا در مقايسه با پل خواجو اصفهان بسيار نوسازي شده  و ساخت آن به سال ۱۹۹۷ ميلادي بر مي گردد كه در سال ۱۹۹۹ ميلادي افتتاح شد. گفته شده كه  كشور مالزي از ايران براي احداث اين اثر اجازه گرفته و ايران هم موافقت كرد تا 25 درصد شبيه به خواجو اصفهان ساخته شود . پوترا در زبان مالايي معني  پادشاه و جايا به معناي والامقام و صاحب قدرت مي باشد . در اين شهر سعي شده همه چيز مدرن باشد. گردشگران و مسافران تور مالزي در پوتراجايا شهري مدرن را در سرزمين مسلمانان مشاهده خواهند كرد. 

PutraJaya-Malaysia


برچسب: تور مالزي، هتل هاي مالزي، تور لحظه آخري مالزي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۱:۴۷:۳۲ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی