آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

قطب منار دهلي

قطب منار يكي از ديدنيهاي هند ، در شهر دهلي نو واقع شده است و از دسته بناهاي بزرگ اين كشور بشمار مي آيد كه 72 متر ارتفاع دارد و از399 پله ساخته شده است و از نمادهاي معماري هندو - اسلامي به حساب مي آيد. اين بنا در ليست ميراث جهاني يونسكو ثبت شده و از همين جهت هر سال گردشگران زيادي از اكثر نقاط دنيا از آن ديدن مي كنند و از جاذبه هاي گردشگري هند است. جهت آشنايي بيشتر با اين اثر تاريخي آژانس مسافرتي آسمان آبي را دنبال كنيد.

منار قطب از سنگ ساخته شده و شامل مسجد قوة الاسلام و موَذن خانه است كه اولين عبادتگاه مسلمانان در هند است و توسط شخصي به نام قطب‌الدين ايبك در سال 1199 در جنوب شهر دهلي روي ويرانه هاي معبدهاي آئين جينسيم بنا شد كه در اثر ستون و نقاشي ها و نگارهاي برجسته آن در داخل قسمت هايي از مسجد به چشم مي خورد.

قطب منار دهلي نو شامل 5 قسمت است كه به فاصله هر 2 طبقه با هم ، مدوري كمربند شكل دور تا دور آن قرار دارد. در هر كدام از طبقات كتيبه هايي كه آيات قرآن و نام قطب‌الدين و ديگر پادشاهان و ... روي آن حك شده وجود دارد. قطب منار دهلي نو، بلندترين برج در هند است و از بلندترين برج هاي آجري جهان، كه با پله مي توانيد به طبقه آخر دسترسي پيدا كنيد.

قطب منار دهلي از سنگ كوارتزي خاكستري، ماسه‌اي قرمز و قهوه‌اي روشن براي نماي اين منار استفاده كردند كه دو رديف برج با سنگ مرمر سفيد تزيين شده است. درون صحن اصلي مسجد يك ستون فلزي از آلياژ خاصي قرار دارد كه نه زنگ مي زند و نه پوسيده مي شود، از همين رو باعث شده اين منار جذاب تر در نظر گردشگران تور هند جلوه كند و همچنين فضاي سبز اطراف منار كه با وجود پرندگان و سنجابها  و ... در لابه لاي درختان، به عنوان يك پارك بزرگ خودنمايي مي كند.

qutub-minar-delhi


برچسب: هتل هاي هند، تور هند، تور هند تابستان 97،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۳:۵۳ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی