آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

جشن نور هندوستان

يكي از رايج ترين و مهم ترين مراسم جذاب در ميان هندو ها جشن خانوادگي ديوالي است. به طوري كه افراد خانواده تا حد ممكن در اين جشن پنج روزه بايد در كنار هم باشند و در بين آن ها هدايا و شيريني تقسيم شود!  تاريخ اين جشن به زمان هاي قبل از تاريخ باز مي گردد كه بر تكيه بر باور  هندو ها شگون و ثروت در اين پنج روز جشن براي خانواده به ارمغان خواهد آورد. ديوالي جشن نور هندوستاناست و مي گويند خريد طلا از فروشگاه هايي كه به انواع رنگ و نور تزيين شده است بركت به همراه دارد و زنان بسياري در اين چند روزه فستيوال ديوالي به خريد طلا روي مي آورند. البته بخشي از اين جشن جالب به ترقه بازي و آتش بازي اختصاص دارد ولي بسيار جالب است كه امسال سال ديوالي سبز است و عملا  آتش بازي كمتر انجام شده و از اين طريق با كمتر كردن توليد زباله به محيط زيست كمك شاياني مي كنند. اين جشن براي جذب گردشگران و مسافران تور هند يك نقطه عطف است و بيننده هاي زيادي را به خود جذب مي كند از همين رو به يكي از مهم ترين جاذبه هاي گردشگري هند تبديل شده است.

 

البته از ديگر جزئيات اين جشن تزيين خانه ها با تصوير هاي كشيده شده بر روي كف اتاق، حياط و درگاه است كه همين تصاوير با پودرهاي رنگي و توسط زنان براي خوش آمد گويي به خدايان ترسيم مي‌شده ‌است. البته بيشتر اين تصاوير در نزديكي ورودي در كشيده مي شود و در اتاق ها نيز بر طبق شرايط سنتي و پر از نور هاي زيبا و متنوع اعمال مي شود. آژانس مسافرتي آسمان آبي پيشنهاد مي كند براي ديدن اين فستيوال حتما برنامه ريزي كنيد. قبلا از شمعدان هاي ساخته شده كه از گل تشكيل شده بودند ولي امروزه با شمعداني هايي لامپي كه كشور چين صادر كننده آن است و با قيمتي ارزان وارد هند مي شوند سازندگان جاشمعي هاي گلي كار خود را از دست داده اند. جالب است بدانيد كه در باور سنت هاي هندو ها اگر افراد خانواده براي ديدار با يكديگر به هم هديه ندهند بسيار نحس و بديمن است و حتما مصيبتي به وجود مي آيد. به همين دليل است كه آن ها در اين مدت از تبادل هدايا در ديدارهاي خود بهره مند مي شوند و موجب خشنودي يكديگر بخصوص كودكان مي شوند. اين جشن نه تنها يكي از جاذبه هاي گردشگري هند است بلكه شركت ‌هاي مختلف در اين روز به كارمندان و كارگران خود هدايايي تقديم مي كنند!

jashne-nur


برچسب: هتل هاي هند، تور هند، تور هند تابستان 97،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۱۱:۳۸ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی