آژانس مسافرتي آسمان آبي

خريد تور مسافرتي، بليط هواپيما و رزرو هتل از آژانس مسافرتي

تاج محل از عجايب هفتگانه جهان در هند

تاج محل هند بنايي تاريخي و از عجايب هفتگانه جهان كه با جادوي عشق ساخته شده است . اين بنا كه آرامگاه ارجمند بانو بيگم ملقب به ممتاز محل همسر محبوب شاه جهان در آگرا است و در لحظه ورود به مجموعه تاج محل مي توان به ترتيب چهارسوي بازار را به نظاره نشست و پس از گذشت از فضايي رابط كه ميدان جلوخانه است، به باغ مجموعه رسيد كه باغي بسيار زيبا و دلنشين است و نمادي از باغ هاي اصيل ايراني را به نمايش مي گذارد

در معماري دوره هاي نخستين امپراتوري مغول ها در هند، بيشتر از سنگ هاي ماسه اي قرمز رنگ براي تزئين و نماكاري استفاده مي شد، در حالي كه شاه جهان استفاده از سنگ مرمر سفيد، سنگ هاي نيمه قيمتي و تزئيناتي با جواهر را در معماري زمان خود ايجاد كرد و مرحله اي جديد و ويژه را در معماري دوره مغول هند به وجود آورد ، گل رز و نرگس زرد از گل هايي است كه به فراواني در اين باغ ديده مي شود و در كنار آنها تعداد درختان ميوه نسبت به درختان تزئيني نيز بسيار زياد است. اين بنا به عنوان يكي از جاذبه هاي توريستي هند به شما مي رود كه سالانه گردشگران بسيار تورهند تابستان 97 را به سوي خود جذب مي كند .

وجود يك معمار لاهوري در طراحي تاج محل به معني فقدان يك يا چند معمار ايراني نيست. زيرا مي‌توان اظهار داشت كه طراحي و ساخت اين مجموعه عظيم و با شكوه، تنها توسط يك معمار صورت نپذيرفته‌است و به احتمال زياد چند نفر معمار و عده كثيري هنرمند در اين كار مشاركت داشته‌اند.

گفته مي‌شود براي ساخت اين بنا بيست هزار كارگر، استادكار، معمار، سنگ‌تراش، نقاش، فلزكار و جواهرتراش به‌مدت بيست و دو سال كار كرده‌اند.

جهت كسب اطلاعات بيشتر در باره تور مسافرتي مي توانيد به وب سايت www.asemanabi.net اشاره كرد


برچسب: تور هند، قيمت تور هند، تور لحظه آخري هند، تور هند تابستان 97، تور مسافرتي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۳۶:۲۰ توسط:پيام آوران پارسيان موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی